ثبت شرکت،ثبت برند تجاری،مشاوره حقوقی،وکیل مهاجرت

ثبت شرکت،ثبت برند تجاری، مشاوره حقوقی،آموزش حقوق،مشاوره مهاجرت،وکیل دادگستری،وکالت طلاق مهریه

ثبت شرکت،ثبت برند تجاری،مشاوره حقوقی،وکیل مهاجرت

ثبت شرکت،ثبت برند تجاری، مشاوره حقوقی،آموزش حقوق،مشاوره مهاجرت،وکیل دادگستری،وکالت طلاق مهریه

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به کارگیری اطلاعاتی است که به صورت داده های الکترونیکی مورد مبادله قرار می گیرند.
اگرچه فناوری اطلاعات هنوز فرآیند نوپا و جدیدی است اما به دلیل ویژگی های خاص خود تغییرات و تحولات بسیاری در امر تجارت ایجاد نموده است و شکل جدیدی از معاملات تجاری ( مبتنی بر دادههای الکترونیکی ) را جایگزین روش های کلاسیک ( مبتنی بر اسناد کاغذی ) نموده . بعضی از ویژگی های تجارت الکترونیک عبارتند از :
 

معاملات تجاری به طور کامل می توانند در یک فضای مجازی یعنی بدون حضور فیزیکی متعاملین صورت پذیرد .( برای ادامه مطلب به سایت حقوقی دادگان مراجعه نمایید )

امضای الکترونیکی

امضای الکترونیکی
امضای الکترونیکی به هر تاییدی اطلاق می شود که ایجاد آن به صورت الکترونیکی باشد که به صورت یک علامت ، کلمه ، رمز ، یک اسم تایپ شده ، عدد ،  تصویر دیجیتال شده یک امضای دستنویس و یا هر نشان الکترونیکی اثبات هویت باشد که توسط صادرکننده یا قائم مقام وی گرفته شده و ملحق به یک قرارداد و یا هر سند دیگری شده باشد .

امروزه انواع مختلفی از امضای الکترونیکی  با فناوری های متفاوتی شناخته شده است. مهم ترین آنها عبارت می باشد از : تصویر اسکن شده یک امضای دستنویس ، امضای بیومتریک و امضای دیجیتالی که پیشرفته ترین و پرکاربردترین نوع از امضاهای الکترونیکی است . بنابراین با توجه به اهمیت امضای دیجیتالی و اتخاذ این نوع امضا در بیشتر قوانین مربوطه ، نحوه ایجاد آن به طور اجمالی مورد بررسی قرار می گیرد . این نوع امضای مبتنی بر روشهای رمزنگاری از طریق کلیدهای عمومی و خصوصی است . رمزنگاری علم تغییر شکل داده اطلاعات است . یعنی روشی که شما می توانید یک متن را بخوانید و یا از آنچه که موردنظر نگارنده بوده استنباط کنید ولی فرد دیگری قادر به چنین کاری نیست . پس رمزنگاری این اطمینان را برای طرفین ایجاد می کند که اطلاعات و داده های آنها فقط توسط دریافت کننده قابل فهم است .( برای ادامه مطلب به سایت دادگان مراجعه نمایید)

اعسار و حق حبس

اعسار شوهر و حق حبس

اعسار شوهر باعث از بین رفتن حق حبس زن نمی شود. هرچند در این صورت مطالبه ی مهریه از زوج معسر امکان ندارد، اما لازم است توجه داشت که امکان گرفتن مهریه ملازمه ای با استفاده از حق حبس ندارد.

همچنین لازم به ذکر است که در موردی که دادگاه یا اجرای ثبت به دلیل اعسار شوهر و به درخواست شوهر مهلت عادله می دهد یا قرار اقساط صادر می نماید ، نباید مهریه را موجل و مدت دار پنداشت، چراکه، مدتی که اینگونه بر زن تحمیل می گردد ، حاکی از اراده ی او بر سقوط حق حبس نمی باشد.( برای ادامه مطلب به سایت دادگان مراجعه نمایید).

نفقه فرزند ( اولاد )

نفقه فرزند ( اولاد ) به عهده پدر می باشد. در اینجا لازم است برای رفع برخی از ابهامات نکاتی را بیان نماییم.

سن معینی در شرع و قانون برای نفقه فرزندان در نظر گرفته نشده است. بنابراین در این موارد نیاز است که به کارشناسان حقوقی و مشاوران حقوقی که اشراف به قانون و در صورت سکوت قانون اشراف بر عرف دارند مشاوره خواست.لذا با مشاورۀ از  عرف پی می بریم که تازمانی که  اولاد دارای شغل و درآمد مشخص نباشد، مسؤلیت پدر نسبت به پرداخت نفقه از بین نمی رود.( برای ادامه مطلب به سایت دادگان مراجعه نمایید).

مفهوم و تعریف نفقه

در لغت: دانشمندان علم لغت ، برای واژۀ نفقه ریشه‌های مختلفی را بیان نموده اندکه بازگشت همه آنها به دو مورد است.

  • خروج، رفتن، مستهلک شدن
  •  رایج شدن

جوهری، لغت‌ شناس معروف بر این اعتقاد است، که معانی نفقه به استعمال و کاربرد آن بستگی دارد. منظور از نفقه در اینجا خرج شدن مالی از اموال شخص است.

 

در اصطلاح: عموماً فقهای امامیه نفقه را به معنای مسکن ، تأمین غذا،لباس، ونیازهای  ضروری می‌دانند.( برای ادامه مطلب به سایت دادگان مراجعه نمایید).