وکالت زوجه در طلاق ( از منظر فقه اسلامی )
در فقه امامیه در مورد وکالت زن در طلاق سه قول دیده می شود: جواز، عدم جواز و توقف.
۱- جواز: قول مشهور فقهای امامیه می باشد که وکالت زوجه را در طلاق جایز مد داند و علت آنرا:
بعضی از فقها برای جواز توکیل زن در طلاق به تخبیر پیامبر زنان خود را در مورد طلاق استدلال نموده اند(احزاب ۲۹-۲۸)عدم جواز- قول دیگر از شیخ طوسی می باشد که به عدم جواز وکالت در زوجه در طلاق دلالت دارد.
۳- توقف: برخی از فقیهان که یکی از دو قول مذکور را بر دیگری ترجیح نداده اند قایل به توقف شده اند . صاحب حدائق از این دسته می باشد.